Zamieszczone przez kross12
regulacja wysokości świecenia reflektorów w O2FL
Zwiń
X
-
regulacja wysokości świecenia reflektorów w O2FL
moje aukcje allegro :
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2832058Tagi: Brak
-
-
regulacja wysokości świecenia reflektorów w O2FL
Dzień dobry!!!
Wydaje mi się, że moje swiatła troszke zbyt blisko świecą i chciałbym je troszkę podnieść.
Są tam dwa pokrętła białe , jedno w pionie, drugie ze skosa. Moje pytanie brzmi które jest od regulacji wysokości świecenia reflektorów.
Pozdrawiam
Marcin
-
-
marcink_1, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#519908 pewnie cos podobnie jak przed FL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_osmarcink_1, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#519908 pewnie cos podobnie jak przed FL
Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Też poszukuję informacji jak to zrobić.
Odebrałem samochód po przeglądzie zerowym w ASO: lewy reflektor jest przeciwlotniczy, prawy to szperacz pobocza. :evil:
Znalazłem pokrętła na klucz ampulowy z tyłu reflektorów ale w manualu do O2FL nic nie ma na ten temat. Na razie nie pilno mi na stacje diagnostyczną, nie musze używać świateł mijania w dzień.1.9 TDI-PD -> 1.6 TDI-CR -> 2.0 TDI-CR
Komentarz
-
-
Hun996, te dwie bliżej soczewki to śruby do świateł mijania: górna reguluje góra-dół, a dolna lewo-prawo. Jeśli świeci na boki, to najpierw reguluj lewo-prawo a potem dopiero korekcja góra-dół ( przy regulacji lewo-prawo zmienia się też wysokość, więc żeby nie kręcić w nieskończoność to najpierw lewo-prawo, a potem korekta góra-dół ).
Ta trzecia oddalona od tych dwóch to śruba od regulacji wysokości świateł drogowych.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Problem mam i ja
Światło prawe - chciałem przestawić lekko w prawo. Wszystko OK, dolnym pokrętłem przekręciłem światło skręciło w prawo i w górę, następnie górnym pokrętłem obniżyłem do wcześniejszego położenia i wszystko super jak chciałem.
Światło lewe - kręcę dolnym - rusza się góra - dół ale nie widać skręcania - a chciałem skierować światło w stronę lewą. Może zrobiłem to w za małym zakresie...nie wiem. Czy może ktoś podpowiedzieć - jak chcę skręcić lewym światłem w lewo, to dolnym pokrętłem muszę obniżać czy podwyższać światło???
Mam nadzieję, że wszystko napisałem zrozumiale
Dzięki z góry
wjabl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Hun996Też poszukuję informacji jak to zrobić.
Odebrałem samochód po przeglądzie zerowym w ASO: lewy reflektor jest przeciwlotniczy, prawy to szperacz pobocza. :evil:
pozdrawiamOctavia II Elegance FL 4x4 2,0 TDI CR '11 (seria) 143kkm i poszła w ludzi!!
SII FL 4x4 '14 2.0 TDI CFFB
Komentarz
-
-
Para pokręteł bliżej kabiny służy do regulacji świateł mijania. Pokrętło położone bardziej skrajnie (bliżej błotnika) i leżące wyżej powoduje ruch góra-dół ale jednocześnie po skosie, czyli używamy go, jeśli chcemy wyregulować reflektor prawo-lewo. Natomiast pokrętło położone bliżej środka komory silnika (trochę niżej niż to pierwsze) powoduje regulację góra-dół bez ruchu bocznego.
Czyli:
- jeśli chcemy regulować tylko w płaszczyźnie pionowej, używamy tylko pokręteł leżących bliżej środka
- jeśli potrzebujemy regulacji w płaszczyźnie poziomej, najpierw pokrętłem skrajnym podnosimy lub opuszczamy światło z jednoczesnym ruchem po skosie (nie pamiętam teraz, czy przy podnoszeniu światło idzie w prawo, a przy opuszczaniu w lewo czy też na odwrót, ale to widać na ścianie bardzo dobrze) Następnie, po odpowiednim ustawieniu prawo-lewo korygujemy ustawienie w płaszczyźnie pionowej pokrętłem środkowym.
Do regulacji świateł najlepiej wykreślić sobie linie na ścianie w garażu. Musi być równa i pozioma podłoga. Robimy to wiedząc, że w O2FL wiązka światła powinna opadać o 10 cm na każde 10 m odległości od ściany. Punkt załamania granicy światła i cienia musi leżeć dokładnie na wysokości środków soczewek (zaznaczamy je stojąc przodem samochodu tuż przy ścianie).
Ja punkty do regulacji świateł zaznaczyłem sobie na ścianie w garażu podziemnym jednego z centrów handlowych w znanym sobie miejscu
A, pojedyncze pokrętło bliżej przedniego zderzaka służy do regulacji świateł drogowych góra-dół.
Mam nadzieję, że opisałem zrozumiale
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002Tippo, jeśli trzeba poprawić tylko "trochę" to robisz tak samo jak przy zwykłych H7. Jak poprawka jest większa to już wypadało by użyć VCDS-a i ustawić prawidłowo lampy dopiero po wejściu w tryb serwisowy.
Auto obnizylem jakby nie bylo o 60mm, wiec pewno stad moga swiecic nieco za nisko...
Zajrzalem, rzeczuwiscie sa 3 sruby biale do regulacji, 2 blizej botnika jedna pod druga, i 1 blizej chlodnicy
Czyli jesli chce regulowac gora-dol mijania , to ustawiam ta co jest nizej w tej parze przy blotniku ??
Komentarz
-
-
miałem ten sam problem ....przy 130 nocą miałem oczy choćby nity na moście - świeciły tak blisko . Kupiłem dobre pivo , podjechałem na stację diagnostyczną facet mi stwierdził , że ciuuuut za nisko mi świecą , i podkręcił w górną granicę dopuszczenia wg. nich - rezultat BAJA ! teraz sie jeździ , i nikt mi nie mryga
Komentarz
-
Komentarz